Monitory Digital Signage | Przewodnik
Właściwa równowaga ma kluczowe znaczenie przy wyborze monitory digital signage. Chcesz wartości do ceny, w połączeniu z niezawodnością i ekranami, które są odpowiednie dla Twojego projektu.
Pytanie brzmi: jak osiągnąć właściwą równowagę? Ten przewodnik objaśni na co zwrócić uwagę przy wyborze monitory digital signage.
Rozdzielczość ekranu
Rozdzielczość ekranu jest przedmiotem dużego zamieszania. Często mylone jest z jakością obrazu lub "definicją". W rzeczywistości rozdzielczość wskazuje, ile "widocznych" treści może wyświetlać ekran. Tysiące lub miliony pikseli tworzą treść wyświetlaną na ekranie, a rozdzielczość ekranu wskazuje, ile pikseli ekran może wyświetlać w poziomie lub w pionie.
Prawdopodobnie słyszałeś o 720p, 1080p i 4K itp, które są uznanym standardem branżowym pokazującym, ile pikseli może wyświetlać ekran:
- 720p to 1280 pikseli wyświetlanych poziomo na ekranie, a 720 pikseli w pionie*
- 1080 to 1920 pikseli rozmieszczonych na ekranie i 1 080 pionowo*
- 4K to 3 840 pikseli × 2160 linii*
*[Zależy to od tego, czy digital signage jest zainstalowany w orientacji pionowej czy poziomej].
Pomyślałbyś, że im większy ekran, tym większa rozdzielczość, prawda? W rzeczywistości 42-calowe monitory digital signage mogą mieć taką samą rozdzielczość 720p jak ekrany 55". Możesz wybrać ekran 55" zamiast 42" z dokładnie tą samą rozdzielczością ekranu. Czy jednak równa się to wartości do pieniądza?
Kupujesz większe ekrany, ale czy mogą one wyświetlać bardziej widoczne treści? Odpowiedź brzmi nie! Jeśli do wyświetlania treści chcesz wybrać monitory o rozdzielczości 720p, to będziesz ograniczony ilością wyświetlanych treści, niezależnie od tego, czy będzie to ekran 42" czy 55".
Mając to na uwadze, prawdopodobnie chcesz wiedzieć, jaki typ ekranu oferuje najlepszy stosunek jakości do ceny. Monitory 1080p prawdopodobnie wiodą na rynku, z możliwością wyświetlania większej ilości treści i cena jest jednym z kluczowych czynników, które sprawiają, że ekrany te są najbardziej atrakcyjnym wyborem.
Dzieje się tak ponieważ ekrany 4K są nadal wyceniane wysoko jako premium. Co więcej, wyświetlenie treści o rozdzielczości 4K wiąże się z wyższym poborem mocy. Na sam początek zalecamy korzystanie z ekranów 1080p.
Rozmiar Monitora
Wybór odpowiedniego rozmiaru ekranu może być problematyczne. Jednak przy wyborze monitorów do instalacji digital signage należy pamiętać o trzech podstawowych kwestiach:
- 1. Jak będą montowane twoje ekrany.
- 2. Przestrzeń której potrzebujesz, aby zainstalować monitory digital signage.
- 3. Widoczna odległość wyświetlanych informacji.
Zgodnie z ogólną zasadą, ekrany o rozmiarach od 42 do 55 cali ( rozmiary są mierzone od rogu do rogu) są dobre do wyświetlania reklam , ale możesz oczywiście wybrać większe monitory. Wszystko zależy od Twojego indywidualnego projektu.
Ilość portów, które posiada monitor
Aby monitor działał jako digital signage system ekran powinien mieć port HDMI, ale są one wbudowane w większość ekranów dostępnych obecnie na rynku.
Estetyka Monitora
Wygląd ekranu jest określany przez ramkę. Ramka to plastikowe wykończenie, które otacza ekran. Im grubsza ramka, tym większy wydaje sie ekran. Podobnie, jeśli ramka jest duża, wyświetlacz ekranu staje się mniejszy.Cieńsze ramki są bardziej estetyczne, ale ładny wygląd ma wyższą cenę.
Jednak cieńsza ramka zapewni lepsze dopasowanie do ochronnej obudowy Digital Signage, a ekrany będą bardziej atrakcyjne wizualnie.
Ochrona Monitora
Jeśli planujesz używać ekranów na zewnątrz, niezabezpieczonych, najprawdopodobniej wszelkie powstałe szkody spowodują utratę gwarancji. Dlatego zaleca się kupowanie ekranów komercyjnych, które są przeznaczone do użytku na zewnątrz.
Większość ekranów przeznaczonych do użytku na zewnątrz jest objętych gwarancją, ale zawsze należy sprawdzić, czy obejmuje ona uszkodzenia pogodowe, wandalizm i uszkodzenia spowodowane światłem słonecznym.
Dla większego spokoju warto zainwestować w zewnętrzne obudowy digital signage, które chronią przed takimi zagrożeniami. Obudowa zostanie dostarczona z własną gwarancją.
Ekrany do użytku domowego czy komercyjne?
Wyświetlacze komercyjne mają wyższą cenę, ale są przeznaczone do ciągłego użytkowania na zewnątrz przez 16 godzin i zwykle są o dużo wyższej jakości niż ekrany przeznaczone do użytku domowego. Nie oznacza to, że musisz się spieszyć i kupić ekrany komercyjny, ale bazując na doświadczeniu, ekrany do użytku domowego mają trzy zasadnicze wady:
1. Ramka - Ramka w ekranach do użytku domowego jest zwykle grubsza na dole. Jeśli planujesz instalować monitory digital signage w orientacji pionowej, będą wyglądać nierównomiernie. Komercyjne ekrany mają cieńszą, bardziej równomierną ramkę, dzięki czemu lepiej nadają się do użycia w orientacji pionowej.
2. Jakość - Ekrany komercyjne są produkowane tak, aby służyć dłużej. Mogą pozostać włączone przez dłuższy czas, podczas gdy ekrany do użytku domowego, nie są specjalnie zaprojektowane do tego samego zastosowania.
Jeśli jednak chcesz obniżyć koszty, ekrany do użytku domowego też mogą wykonać to zadanie. Tylko pamiętaj, że mogą one być słabo widoczne,gdy będą narażone na promienie słoneczne, mogą szybciej kończyć swoją żywotność, co w konsekwencji będzie kosztować cię więcej w dłuższej perspektywie.
3. Funkcjonalność - w porównaniu do ekranów komercyjnych wyświetlacze do użytku domowego nie mają niektórych funkcji potrzebnych do obsługi oprogramowania. Niezależnie od tego, który ekran wybierzesz, zawsze sprawdzaj, czy w ekranie znajdują się potrzebne funkcje.
Używanie ekranów na zewnątrz
Podczas korzystania z ekranów Digital Signage na zewnątrz, warto wziąć pod uwagę następujące kwestie:
1. Światło dzienne: Czy wiesz? Ekrany do użytku domowego są nieczytelne na świetle słonecznym. W rezultacie nastąpił wzrost liczby ekranów o wysokiej jasności dostępnych na rynku. Ekrany o wysokiej jasności, znane również jako monitory high-bright lub sunlight readable displays, zapewniają widoczność ekranu na ekstremalnym słońcu.
Robią to poprzez emitowanie wysokiego poziomu światła, często opisywanego jako luminancja, która jest miarą natężenia światła pochodzącego z określonego obszaru i tego, jak wiele tego światła może być postrzegane przez ludzkie oko podczas patrzenia na ekran pod szczególnym kątem.
Luminancja jest mierzona w kandelach na metr kwadratowy, pomiar jest częściej określany jako "nits". Co musisz wiedzieć to , że aby ekran był widoczny na bezpośrednim świetle słonecznym, potrzebny jest ekran o wysokiej jasności o wartości luminancji co najmniej 2000 nitów.
2. Odporność na działanie warunków atmosferycznych: deszcz, śnieg, kondensacja i temperatura stanowią poważne zagrożenie dla ekranów Digital Signage używanych na zewnątrz. Najlepszą formą profilaktyki jest ochrona w postaci zewnętrznych obudów digital signage.
Obudowy są mniej kosztowne niż dedykowane ekrany zewnętrzne i znacznie bardziej elastyczne, z potencjałem do modernizacji ekranów niezależnie od innego sprzętu, jak postępu technologicznego. Ponadto wymagają one niewielkiej konserwacji.
3. Liczba ekranów: ilość dostępnego miejsca i niezbędne uprawnienia do rozmieszczenia monitorów digital signage na zewnątrz ostatecznie określi, ile ekranów możesz powiesić na zewnątrz.
Aby uzyskać najlepszą w branży pomoc w doborze outdoor digital signage, porozmawiaj dzisiaj z przedstawicielem firmy Armagard… Zadzwoń na 22 526 6149, aby omówić swój projekt!