Dlaczego Zewnętrzny Digital Signage obejmie rządy podczas Olimpiady w Rio w 2016
360 wydarzeń, 206 krajów, 42 dyscypliny sportowe w 37 miejscach - Olimpiada w Rio 2016 stanowi olbrzymią szansę dla zewnętrznych rozwiązań digital signage na opanowanie Brazylii tego lata. Oto dlaczego…
Na całym świecie zewnętrzne rozwiązania digital signage są stosowane przez kraje w celu promowania ich udziału w Olimpiadzie w Rio 2016. Na przykład rozwiązania digital signage zostały zastosowane przez Australię w celu zaprezentowania flagi zespołu olimpijskiego.
Podobnie setki dostawców rozwiązań digital signage wysyła ekrany wszystkich rozmiarów i specyfikacji, które będą brały udział w Igrzyskach Olimpijskich i Paraolimpijskich w Rio 2016. Ekrany będą stosowane na stadionach oraz obszarach otaczających w celu promowania marki oraz transmisji telewizyjnej wydarzeń związanych z Olimpiadą.
Przewiduje się, że zastosowanie zewnętrznych rozwiązań digital signage wykroczy poza poziom widziany podczas Olimpiady w Londynie 2012 ze względu na to, że w ciągu zaledwie czterech lat doszło do postępu w technologii AV. Od tego czasu montaż ekranów na zewnątrz stał się znacząco łatwiejszy, jednak nadal stanowi pewne wyzwanie.
Zastosowanie zewnętrznych rozwiązań digital signage w Brazylii
Zastosowanie rozwiązań digital signage na zewnątrz przeżywa w Brazylii boom, szczególnie w ciągu ostatnich dwóch lat, co miało związek z byciem gospodarzem Mistrzostw Świata FIFA 2014 przez ten „naród Samby”. Już wtedy obecność rozwiązań digital signage w całym kraju była dostrzegalna, w szczególności na stadionach piłkarskich z oczywistych względów.
Na przykład stadion Arena da Baixada w Curitiba, będący domem zespołu piłkarskiego Clube Atlético Paranaense posiada szokującą liczbę 220 wyświetlaczy digital signage w użyciu. Były one stosowane do transmisji meczy oraz posiadały menu koncesjonowanych stanowisk podczas Mistrzostw Świata 2014 i prawdopodobnie zostaną wykorzystane ponownie podczas meczów piłkarskich w trakcie Olimpiady.
Zewnętrzny digital signage w Brazylii już teraz jest widoczny i odegrał kluczową rolę w pobudzeniu gospodarki Brazylii, szczególnie podczas Mistrzostw Świata FIFA, dzięki markom promującym swoje produkty fanom footballu na całym świecie. To pewne, że będzie miał jeszcze większy wpływ podczas Olimpiady w Rio 2016.
Dlaczego? Międzynarodowy Komitet Olimpijski spodziewa się przybycia niemal 500 000 turystów na Igrzyska w Rio, są to jednak bardzo ostrożne szacunkowe obliczenia. Po sukcesie Mistrzostw Świata FIFA liczba turystów prawdopodobnie przekroczy szacowaną liczbę pół miliona.
W różnych miejscach podczas Igrzysk turyści będą mieli styczność z zewnętrznymi rozwiązaniami digital signage, a dzięki reklamom Digital Out-of-Home (DOOH) trafiającym do niemal 60% EAP (aktywnej ekonomicznie populacji) Brazylii, zgodnie z danymi opublikowanymi przez brasilsignage.com, DOOH zajmuje obecnie drugie miejsce wśród najczęściej oglądanych mediów tuż za telewizją free-to-air.
Zewnętrzny digital signage zapanuje w Rio dzięki wszechstronności, jaką oferuje dostawcom w dotarciu do turystów i ludności lokalnej. DOOH można wykorzystać w różnorodny sposób jako:
- Menuboardy
- Punkty nawigacyjne
- Kioski samoobsługowe
- Stoiska informacyjne
- Interaktywne wyświetlacze z ekranem dotykowym
Dla dostawców wszechstronność DOOH przyciąga wielkie marki, które zapłacą olbrzymie kwoty za reklamowanie treści dla odbiorców masowych podczas takich wydarzeń, istnieje więc powód do zaciekłej konkurencji wśród dostawców, aby wygrać projekty digital signage w Brazylii przed Olimpiadą. Fakt, że konkurencja prowadzi zaciekłą walkę podkreśla znaczenie DOOH.
Pięknem DOOH podczas Olimpiady w Rio jest fakt, że treść można wyświetlać w wielu globalnych językach i można ją spersonalizować pod kątem danego wydarzenia. Na przykład marki reklamujące sprzęt golfowy mogą opracować treść trafiającą do fanów golfa oraz wyświetlać treść na rozwiązaniach digital signage podczas wydarzeń golfowych w Rio.
Rosnąca liczba zewnętrznych rozwiązań digital signage w Brazylii jest świadectwem ustanowienia przez nie dominacji jako medium reklamowego, a dzięki międzynarodowym odbiorcom, którzy odwiedzą Rio drugi raz w ciągu dwóch lat, rozwiązania digital signage odegrają główną rolę w sukcesie Igrzysk dla organizatorów, sponsorów, reklamodawców i odbiorców.
Ostatecznie pomimo że DOOH to nadal rozwijający się rynek w Brazylii, Igrzyska stanowią możliwość dla digital signage na zwiększenie wpływu i odegranie kluczowej roli jako platformy łączącej odbiorców z reklamodawcami.
Unikanie przestojów zewnętrznych rozwiązań digital signage w Brazylii
Jednakże, aby DOOH objęło panowanie w Rio, musi być w stanie wytrzymać niebotyczne letnie temperatury w Brazylii. Co oznacza konieczność ochrony zewnętrznych rozwiązań digital signage. Ochrona może być zapewniana na różne sposobu, jednak ze względu na elastyczność obudowa LCD stanowi rozsądną opcję.
Obudowy LCD są odpowiednie do większości rozmiarów ekranów produkowanych przez wiodących na świecie dostawców ekranów. Są również wyposażone w podzespoły, które zapobiegają przegrzaniu ekranów w rezultacie niebotycznych letnich temperatur w Brazylii. Największym zagrożeniem dla digital signage podczas tegorocznej Olimpiady będzie gorąco.
Utworzenie sieci rozwiązań digital signage bez ochrony przed gorącem jest podobne do spędzenia przez turystę trzech godzin na plaży Copacabana bez kremu z filtrem. Konsekwencje nie będą ciekawe.
Jeśli interesuje Cię ochrona ekranu LCD na Olimpiadzie w Rio, zadzwoń pod nr +48 22 526 61 49 w celu uzyskania konsultacji dot. produktu.