Znaczenie kontroli temperatury dla Outdoor Digital Signage
Outdoor digital signage z dnia na dzień staje się coraz bardziej popularny. Coraz więcej monitorów reklamowych jest umieszczone wzdłuż głównych ulic oraz witryn sklepowych. Outdoor digital signage jest jedną z najszybciej rozwijających się rodzajów reklamy. I to nie tylko reklamodawcy korzystają z tej formy przekazu informacji. Szkoły, biblioteki i węzły komunikacyjne również używają go za skuteczną platformę do komunikacji i przesyłania wiadomości.
Ważne jest aby upewnić się że monitor jest nie tylko wodoodporny a także może działać w zmiennych zewnętrznych temperaturach.
Zewnętrzne temperatury mogą wahać się od bardzo niskich minusowych do bardzo wysokich na plusie. Przykładowo w lecie ekran będzie musiał poradzić sobie z wysokimi temperaturami co może doprowadzić do przegrzania i ewentualnego uszkodzenia ekranu. W zimie, natomiast może pojawić się problem konieczność ochrony ekranu przed zamarznięciem co jest również niezbędne, aby zapobiec awarii.
Niezależnie czy monitor został stworzony z myślą o zewnętrznym lub wewnętrznym środowisku, wszystkie monitory LCD, LED, plazmy mają ograniczony zakres temperatur działania po przekroczeniu którego ekran zostanie uszkodzony. Aby zapobiec trwałemu uszkodzeniu monitora należy zapewnić mu odpowiednie temperatury pracy.
Outdoor digital signage jest szczególnie podatny na przegrzanie w gorącym klimacie lub w okresie letnim. Matryca, jak w przypadku każdego urządzenia elektrycznego, wytwarza pewną ilość ciepła podczas jego działania gdy dodamy do tego temperaturę zewnętrzną, kilkugodzinne nasłonecznienie to może się okazać że temperatura w której musi on pracować może przekracza standardowe temperatury pracy monitora a tym samym prowadzić do jego uszkodzenia.
Dla ekranu przeznaczonego do użytku zewnętrznego producenci przewidzieli różne metody chłodzenia, tak aby wyświetlacz mógł pracować na dworze. Prawdą jednak jest,że nigdy nie wiesz na pewno, na jakie maksymalne temperatury będzie narażony twój monitor. A więc zalecane jest chronieni monitorów nawet tych, które są stworzone z myślą o zewnętrznych lokalizacjach.
Niska temperatura, szczególnie w okresie zimowym może również wpływać negatywnie na poprawną pracę outdoor digital signage. W niektórych miejscach, skrajne temperatury są bardziej powszechne, dlatego digital signage wymaga ochrony zwłaszcza w temperaturach poniżej zera. Aby chronić monitor w tych niskich temperaturach, wymagany jest system grzewczy, które automatycznie się włączy, gdy temperatura zbliży się do niebezpiecznego dla monitora poziomu pracy.
Obudowa LCD zawiera specjalne oprzyrządowanie takie jaki ogrzewacz, izolację, wentylatory oraz inne elementy kontroli temperatury, które powoduję ze zamknięty w niej monitor mogą funkcjonować bezpiecznie przez cały rok, bez obawy że zmienna pogoda i wahające się temperatury, mogą mieć na nie niekorzystny wpływ.